Oblečenie zrodené v švajčiarskych horách

Priedušnosť, vodeodolnosť a kompletná funkčnosť oblečenia. A to nielen pri športových výkonoch, ale aj pri bežnom dennom nosení.

Menej známa značka v slovenských (e)shopoch, ktorá oblieka americký národný biatlonový tím či nemeckú skialpinistickú reprezentáciu. No nielen ich, ale aj celú radu ďalších športovcov. Široké spektrum oblečenia a športových doplnkov pre profesionálov, ale aj rekreačných športovcov. Aj o tom je nemecká značka Maloja. A ako to celé začalo?

Všetko to začalo obrázkom

Tvorcovia značky počas týždennej lyžovačky
Pojem sa začal v komunite tvorcov používať na pomenovanie čohokoľvek, čo bolo srdečné, pravdivé a krásne.
v Engadine narazili na internete na obrázok. Na obrázku bol snowboardista letiaci vzduchom a okolo neho svahy plné prašanu. Okrem snowboardistu bol na obrázku ešte malý text. Znel jednoducho - „Maloja“.

Ničnehovoriace miesto ich zlákalo a tak posledný deň lyžovačky vo Švajčiarsku išli toto miesto preskúmať. Písal sa rok 2001 a ten deň im zmenil život.


Deň „D“

Maloja, neznáme miesto vzdialené len 17 km od St. Moritz ponúkalo v ten deň okrem perfektného prašanu aj strmý svah na vybláznenie. Po úvodnej radosti, nájdení vleku, radosť veľmi rýchlo pominula. Vlek v ten deň nepremával. Po rozhodnutí vyšliapať si kopec po vlastných, sa ozvalo vŕzganie dverí na malej chatrči. „Rád Vás vidím!“, zvolal miestny vlekár.

To, čo nasledovalo, zostalo hlboko vryté do spomienok. Kopy prašanu, sloboda, výkriky radosti a dokonalý deň strávený v švajčiarskych Alpách na starom vleku.

Maloja nie je len značka, je to spôsob života

Maloja nie je len značka oblečenia a miesto v švajčiarskych Alpách. Maloja je ukážkou toho, čo je dobré a krásne. Pojem sa začal v komunite tvorcov používať na pomenovanie čohokoľvek, čo bolo srdečné, pravdivé a krásne. Práve okamih, ktorý zakladatelia značky zažili na starom vleku, im ukázal, ako ísť vlastnou cestou. V roku 2004 založili spoločnosť a začali nový príbeh. Život je pre nich jednoducho „Maloja“.


Osobitý postoj k životu

Spoločnosť je zástancom filozofie, ktorá je zameraná na rešpekt k ľuďom a prírode. Princípy spoločnosti sú postavené na troch základných zásadách. Ako prvá je úcta k prírode a k ľuďom. Nasleduje zvedavosť, teda hľadanie inšpirácie v jednoduchých veciach v živote. A posledná zásada je odvaha a odhodlanie ísť vždy vlastnou cestou.


Logo a jeho symbolika

V roku 2019, teda 15 rokov po tom, čo bola spoločnosť založená, prešlo logo zmenou. Symbolika v logu predstavuje životný štýl strávený vonku, v prírode a na horách.


Nachádza sa priamo v srdci prírody, obklopená lúkami, lesmi a stádami dobytka či oviec.
V logu sa nachádzajú prvky ako spln mesiaca, strom či zakrivená cesta, ktorá predstavuje cyklistický chodník alebo lyžiarske či snowboardové trate. Neprehliadnuteľná je taktiež čiara, ktorá predeľuje nadpis na dve polovice. Tá predstavuje práve poslednú zásadu, ísť vlastnou cestou pri všetkom, čo značka robí.

Nový rok, nová téma

V Maloji je to raz tak. S príchodom nového roka, prichádza nová kolekcia s novou témou, vždy odlišnou. Od roku 2004 je to presne 18 úplne odlišných kolekcií. Kolekcie sú inšpirované rôznymi miestami a kultúrami z celého sveta. Od krajiny vychádzajúceho slnka, Japonska, cez Oregon v USA, Maroko či Andy v Južnej Amerike. Za každou kolekciou sa nachádza nezabudnuteľný príbeh tímu Maloja.


Ľudia a značka

Spoločnosť sídli v zrekonštruovanom statku v Chiemgau v Nemecku, kúsok od pohoria Kampenwand. Nachádza sa priamo v srdci prírody, obklopená lúkami, lesmi a stádami dobytka či oviec. Okrem tradičných pracovných priestorov má spoločnosť aj spoločnú jedáleň a vlastnú kuchyňu, v ktorej pracuje Waltraud a Matthias a pripravujú každý deň jedlo pre zamestnancov ako benefit. Snažia sa byť šetrní k prírode, čo potvrdzuje fakt, že nábytok vo firme bol vyrobený obnovou starého nábytku či použitím recyklovaného materiálu.

Jednoduché a blízko domova

Tak znie mantra značky Maloja. No okrem tejto mantry sa spoločnosť zaväzuje k dodržiavaniu sociálnej zodpovednosti, udržateľnosti či k pracovným podmienkam. Pri balení výrobkov využívajú vrecúška z recyklovaného plastu a visačky sú robené z recyklovaného kartónu.


Skoro 70% tovaru sa vyrába v Európe, no niektoré výrobky sú vyrobené v Číne či USA.
Práve konope dobre reguluje vlhkosť, ľahko schne a funguje antibakteriálne.
Spoločnosť využíva čo najekologickejšiu formu dopravy a teda len v 1% využíva leteckú prepravu pri preprave materiálu. Určite je potrebné spomenúť environmentálne normy, ktoré spoločnosť dodržiava. Od normy bluesign® cez GOTS až po Oeko-Tex Standard 100. Bližšie informácie na maloja.de. Značka je taktiež členom AMFORI BSCI pre dodržiavanie sociálno-pracovných štandardov na globálnej úrovni.

Materiál a technológie

Približne 75% funkčných materiálov má certifikát bluesign®. Cieľom je dosiahnuť 100%. Ako hlavný materiál pre každodenné oblečenie je bavlna. Využívajú organickú bavlnu a spolupracujú so spoločnosťou Remei. Všetky produkty bioRe majú všitý QR kód, ktorý umožňuje sledovať celú „cestu“ daného kusu oblečenia, počnúc pestovaním bavlny cez výrobu až po hotový výrobok a jeho dopravu.


Séria cembra ® Shell je vlastná technológia spoločnosti, ktorá zaručuje ochranu pred vetrom. Dôležité je taktiež spomenúť, že produkty sú vybavené ekologickou impregnáciou bez použitia PFC.


Pri izolačných vláknach je využívaná technológia G-LOFT ®. Tá zaručuje tzv. „pamäťový efekt“. V praxi to znamená, že vlákno sa vždy vráti do svojho pôvodného hrejivého tvaru a to aj po namáhaní či balení. Práve to zaisťuje optimálnu izoláciu.


Určite treba spomenúť, že ako materiál používajú aj konope. Práve konope dobre reguluje vlhkosť, ľahko schne a funguje antibakteriálne. O ďalších technológiách sa dočítate na oficiálnej stránke.

Pestré farby a funkčnosť

Práve tieto dve slová vystihujú kolekcie oblečenia a športových potrieb. Nielen páni, ale aj dámy si nájdu v tejto značke to, čo práve potrebujú. Na bežecké lyžovanie, ale aj skialp sa perfektne hodí set v podobe softhsellovej bundy NeshaM a nohavíc NaninaM, s ktorými jednoznačne vyniknete.


Dámy poteší táto sukňu Maloja MonsurM, ktorá je využiteľná v chladných dňoch nielen na šport, ale aj do mesta. Všetci freeridisti určite ocenia freeridovú bundu Maloja SteinadlerM, ktorá je odolná voči vetru a vode, no zároveň priedušná. Toto všetko, ako aj iné kúsky značky Maloja, nájdete na našom MTHIKER shope.

Zdroj: Maloja
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?

Podobné články

Test: Devold Duo Active - univerzálne termo do zimných podmienok

Test: Devold Duo Active - univerzálne termo do zimných podmienok

Aké termo zvoliť? Merino alebo syntetiku? Čo tak oboje v jednom kúsku?
Test: Outdoor legíny, ktoré sa stanú tvojou druhou kožou - Fjällräven Abisko Varm Trekking

Test: Outdoor legíny, ktoré sa stanú tvojou druhou kožou - Fjällräven Abisko Varm Trekking

Obliecť si na seba nohavice, o ktorých nevieš, že ich máš na sebe a pritom ešte príjemne hrejú? Je to vôbec možné?
Novinky vo svete športovej elektroniky - Suunto Race hodinky a Suunto Wing slúchadlá PR článok

Novinky vo svete športovej elektroniky - Suunto Race hodinky a Suunto Wing slúchadlá

Hodinky určené pre tých, ktorých poháňa výkon a chuť pretekať? Nové Suunto Race s nabitými funkciami sú tu aj s prvými slúchadlami pre športovcov z fínskej produkcie.

Výber z produktov

keyboard_arrow_up