Hľadám parťáka či partáčku-ky , ktorý by chceli začať pravidelne liezť po bratislavských umelých stenách vrátane výuky či absolvovaní boulder lezeckého kurzu (začiatky, istenie, top rope atd). Som absolútny začiatočník a tak budem vďačný aj keď sa nájde parta ku ktorej sa budem môcť pripojiť a ktorá mi ukáže čo a ako.
zadok pri stene je dolezita vec, hlavne v previsoch tym ziskas moznost viac zatazit nohy, teda pokial lezies na zabu osobne s tym mam koli kratkym slacham problemy
ak ti mozem poradit skus pre zaciatok prist do [url]boulderoom.sk[/url]. mozes si tam poziciat kopacky s orezanymi stuplami ak este nemas lezecky a vyskusat, ci ta to vobec bavi alebo nie. necakaj, ze prvych par krat prides a budes kral silu a vydrz v prstoch a nejake tie zaklady ako davat nohy ziskas casom. Ja som tam pravidelne vo stvrtok, pravdepodobne budem chodit aj v utorok. Ak dojdes mozem ti co to poradit.
Bolo by dobre, keby si si nasiel niekoho, kto by tiez chcel zacat, tym padom by ste boli dvaja a bola by to vacsia zabava.
Ak chces casom zacat liezt aj s lanom, na jesen buduci rok zacina znovu kurz na ktory chodim momentalne aj ja, neverim ze 1-2 dnovy vo vertigu ti nieco vela da... web tu: http://www.aclokomotiva.sk . Kurz sa orientuje na lezenie vonku na skalach, prebera sa tam dopodrobna vsetko a pre zaciatocnika je to nutnost. Umela stena je co sa tyka techniky tahania a cvakania lana o tom istom, technika lezenia je trochu ina.
Pre zaciatok ti na bouldrovku budu stacit lezecky a madzo pytlik s madzom (pomerne mala investicia, co je dobre). Ak budes chciet zacat lozit steny s lanom, investicie sa znasobia. V spominanom kurze je vela zaciatocnikov co nikdy neliezli, takze sa chodi aj spolu nakupovat a podobne.. Napr pri lezeckach si je dobre nechat poradit aby si nekupil zle ktore za chvilu vymenis. Kedze ten kurz ako som hovoril zacina az na jesen, mozes dovtedy cas stravit na bouldri, kde ziskas zakladnu techniku, vytrvalost a lezecku silu