directions_bikeRK: (po)servisná jazda - testovačka radenia a zábeh kotúčov - "Máječka 2x" 🚴♂️ ⛰
Tesne na konci mesiaca som uzavrel 600 km výzvu na Strave a zaokrúhlil 7500 výškových metrov podľa matematických pravidiel. (sedmička sa predsa zaokrúhľuje na 10)🤪 Lenže ... .
To som sa zasa raz ukázal. 🙉 Relaxovať, naháňať kondičku, točiť tisíce kilákov - na to by ma bolo. Ale občas kuknúť na stroje, to nie. Kým to ide, netreba sa v tom vŕtať ?!? Či ? 😉 Keď som v utorok menil reťaz a mal zhodené zadné koleso, nakukol som len tak zo zvedavosti na brzdy a skoro som padol na zadok. Ebém-ci! A platničky sú kde? 🤦 Z bezpečnostných dôvodov som dal do odvolania enduru zaracha. V stredu doobeda som preto vo výjazde prevetral štrkolet. Podvečer mi ale svedomie nedalo pozerať sa na smutného modrého chudáčika v rohu izby, tak som povyberal z archívu náhradné diely a pustil sa do práce.
Servis: výmena reťaze Sram PC1051 za Sh.HG54 (najvyšší čas, HG54 = spotrebák, ktorý mi na graveli vydržal 2000km), výmena koliesok v prehadzovačke (zodraté), výmena brzdových platničiek Galfer Standard resin za Sh. D03S resin, výmena kotúčov Sh. SM-RT76-L (China) za SM-RT66-L (Japan). Ušetril som pár gramov. 🤣 Odvzdušnené brzdy aspoň cez lievik. Cez zimu budem musieť vymeniť olej v brzdách, s bublinou totiž vyšla z hadičky akási čierna tekutina = milionár zo mňa nebude, ropa to nie je, škoda = moc brzdím. 😋 Na čínske kotúče sa v recenziách užívatelia dosť sťažujú, vraj sú na prd. Na moju váhu a vozenie sa po okolí stačili, ani raz som nemal problém s účinkom, krútením, cinkaním či pazvukmi pri brzdení (za mokra, sucha ani v blate). Teraz som namontoval archívnych a poctivých japončíkov, tak uvidím. RT66 som mal aj pred 76-tkami. Pôvodnú 180-tku vzadu som ale "uvaril" aj dole kalváriou. 🌈 Na štvorpiestoch je 203-jka nezničiteľná vpredu aj vzadu. 🤣 V rámci zimného servisu všetkých ložísk musím poriešiť ešte plášte. Všetky bočné štople na prednom sú ponatŕhané. Tu sa zrejme prejavil zub času, mnoho stoviek kilometrov jazdy po asfalte a tlaky 2-3 bary (podľa druhu výjazdu). High Roller II 2,4 vpredu sa mi osvedčil, tak ostanem pri ňom. Len namiesto 3C MaxxTerra EXO TR vyskúšam obyčajnú verziu Dual Compoud EXO. Zo zvedavosti. Dozadu za Aggressor 2,3 EXO TR pôjde Ardent 2,4 EXO TR tiež Dual Compoud. S poriadnymi ťažítkami v podaní zjazdových duší som nemal ani raz problém, žiadny defekt alebo únik tlaku, takže im ostávam verný a mlieko si budem vychutnávať jedine to z chladničky. Ufff. Mal by som pomaly začať formulovať list Ježiškovi. S písanou formou komunikácie nemám zrejme moc veľký problém, ale vyargumentovať a dostať pod vianočnú vetvičku to, čo mám v mtbikerovskom košíku (a hlavne to, čo tam ešte nemám!) bude aj pre mňa poriadne ťažký oriešok. 🤣
Zhodnotenie: brzdy brzdia na 1*, kotúče a platničky sa pekne skamarátili, reťaz je pri radení dosť hlučná, skáče na zvolené prevody akosi kostrbato a nie moc presne, možno bude stačiť trochu poladiť prehadzovačku (pri vyberaní kolesa z rámu s jej ramienkom neskutočne bojujem - buď ma nechce pustiť najväčší 36 zubový pastorok, alebo 203-jka kotúč) 🤦
bar_chartŠtatistiky
Priemer | Max | |
---|---|---|
Rýchlosť | 15,7 km/h | 56,8 km/h |
Výkon | 202 W | - |
Tepová frekvencia | 136 bpm | 165 bpm |
Energetický výdaj | 987 kcal |
cloudPodmienky
Priemerná teplota | 20 °C |
Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre