no áno ...ALE .... skialp na vrcholovej úrovni sa zredukoval na akúsi odnož "bežeckého preteku" ...
v podstate stratil skoro úplne všetko, čo obsahuje slovíčko "...APL..."
a preto sú tam bežecké paličky vhodné, ba až nutné,
kdežto pri bežnom voľnom lyžovaní - hlavne strmších úsekov (v hlbokom snehu, hore strmším žľabom, hore žľabom v hlbokom snehu, v občasnom lezeckom úseku - aj krátkom) prinášajú bežecké paličky zjavne viac nevýhod ako výhod a sú vlastne na obťiaž, okrem toho, ako som spomínal, že podporujú nie najvhodnejší vzpriamený (nevyrovnaný) lyžiarsky postoj - z toho vyplývajúci automatický záklon (v strmom teréne) a následný pád na riť pri akomkoľvek lyžiarskom probléme. TOŤ VSJO ... ale každému podľa chuti

v skialpe som ťažký začiatočník a skôr som turista, ale nedá mi - vrcholový skialp sa tiež ide dole rovnakými žľabmi, tiež sú tam pasáže, kde je nutné nosiť lyže na batohu atď. Čiže nie je to len bežecká disciplína. M
oje zjazdové palice majú cca 125cm, bežecké mám 140 cm a keď som naposledy šľapal, tak som si schválne skúšal dĺžku na výšľap a ostal som na 135+-. Pri zjazde ma ani nenapadlo si ich dávať kratšie o 10 cm. Čo mi vlastne ukázalo, že mne osobne sú nejaké teleskopy na 2 veci. Ak opomeniem teda nevhodnú dĺžku v zjazde - čo tiež pochybujem, že je nejaký faktor, keďže stačí odpichnúť paličku o kúsoček ďalej a máš tých 10 cm tatam - tak prakticky žiadne ďalšie nevýhody tam ja osobne nebadám - ako ti môžu tie palice zavadzať pri lezení, alebo v hlbokom snehu?
24.03.2015 - 13:11:17
00
dhark, a načo potom slúžia pútka na klasických zjazdových paličkách? a ja teda za seba musím povedať že ak necítim to pútko som celý nesvoj že mi vypadne z ruky :)


na zjazdovke su vsak totalne predvidatelne podmienky - ziadna lavina a predpokladam, ze ani ziadne neoznacene prekazky
24.03.2015 - 13:17:08
00
v skialpe som ťažký začiatočník ...
... vrcholový skialp sa tiež ide dole rovnakými žľabmi, tiež sú tam pasáže, kde je nutné nosiť lyže na batohu atď.