Reportáž: Liptov Ride – unikátne preteky v srdci Liptova

Táto súťaž dokonale vykresľuje možnosti športového vyžitia na Liptove a láka stále viac ľudí s cieľom zašportovať si, zabaviť sa a zažiť skvelý deň v kruhu ľudí s podobnými záujmami až v piatich outdoorových športoch.

V sobotu 9. 4. 2022 sa konal v Liptovskom Mikuláši už 5. ročník jedinečného projektu Liptov Ride, ktorý v sebe spája disciplíny ako beh, skialpinizmus alebo skôr skitouring, freeride, bike a kajak. Liptov Ride sú tímové štafetové preteky, ale v každom ročníku sa nájde pár odvážnych, ktorí ich absolvujú samostatne. Nakoľko som mal tú česť štartovať na poslednom ročníku 2019 ako jednotlivec (ročníky 2020 a 2021 sa nekonali kvôli Covid pandemickej situácii), v tomto roku som si to vyskúšal ako člen tímu TO DO LIPTOV. Obidve možnosti boli výzvou, ale tentokrát som mal väčší pocit zodpovednosti, keďže od môjho výkonu závisel aj výsledok celého tímu.


Všetko začalo oficiálnym meetingom

Deň pred pretekmi sa konalo už tradične v kultúrnom dome v Liptovskom Mikuláši stretnutie pretekárov a organizátorov s cieľom odovzdania štartových čísel a balíčkov s pamätnými produktami. Nasledoval briefing, na ktorom sa pretekári oboznámili s traťou, poveternostnými podmienkami a dôležitými informáciami, ktoré sa im môžu v deň pretekov na trati hodiť.

Ďen D

Predpoveď počasia už dlhodobo neprinášala dobré správy na sobotu a v deň súťaže bolo naozaj ťažké vystúpiť ráno z auta do toho lejaku, hmly a vetra. Štart pretekov z areálu vodného slalomu v Liptovskom Mikuláši bol naplánovaný na 8:00 u jednotlivcov a 8:30 v štafetových tímoch. Na štartovú čiaru u jednotlivcoch nastúpilo 10 pretekárov a v štafetových tímoch 61 družstiev odhodlaných vydať zo seba maximum.


Za náš tím TO DO LIPTOV s číslom 35 vyrazil ako prvý pretekár Peter. Musel zabehnúť trať, ktorá viedla z areálu vodného slalomu po asfaltovej ceste smerom na Ploštín, poľnou cestou k ATC Bystrina a ďalej hore Demänovskou dolinou až k nástupnej stanici lanovky Lúčky v Jasnej. Celkovo prekonal vzdialenosť 13,5 km s prevýšením 404 m. Zvládol to za skvelý čas 1:08 hod.


Tam som prebral štafetu ja a vybral som sa na trať skialp časti, ktorá viedla zjazdovkou Lúčky – Turistická. Pri Peknej vyhliadke trať pokračovala popod starý vlek mimo zjazdovku do „voľného terénu“. Naspäť sa vrátila na zjazdovke Konský grúň a viedla ku výstupovej stanici lanovky Funitel na Chopku. Trať mala cca 5 km s prevýšením 1 046 m. Môj čas bol 1:08 hod. Podklad bol v prvej časti trate mokrý a ťažký, neskôr sa objavil aj ľad, každopádne sa to dalo zvládnuť bez väčších problémov. Organizátori odporúčali do výbavy pribaliť mačky alebo tzv. haršajzne.


Myslím, že všetci účastníci aj napriek nepriaznivému počasiu prežili úžasný deň v kruhu kamarátov a odnášajú si množstvo pekných spomienok.
Na Chopku prebral štafetu náš freeridista Andrej. Trať zjazdu mala viesť voľným terénom v Lukovskom kotli, ale poveternostné podmienky a lavínová situácia zamiešali karty, preto sa organizátori rozhodli presunúť ju z bezpečnostných dôvodov na zjazdovku Chopok – Konský grúň – Rovná hoľa – Turistická – Lúčky. Keďže v povinnej výbave freeridistov bola aj lavínová výstroj, pretekárov prekvapila malá zastávka na trati, kde prebehla kontrola výbavy a rozloženie lavínovej sondy. Andrej celú jazdu zvládol za 8:15 min. a odovzdal štafetu bikerovi Michalovi, ktorý vyrazil zo stanice Lúčky dole Demänovskou dolinou asfaltovou cestou na horskom bicykli. Trať sa pri ATC Bystrina stočila lesnou cestou do ťažkého blatistého terénu. Jeho trasa ďalej pokračovala popod horu cez Ploštín až do Závažnej Poruby, nasledovala otočka s návratom do Ploštína a zjazd asfaltkou ku areálu vodného slalomu. Tu už čakal pripravený kajakár Juraj. Trasa mala celkovo 22,1 km s prevýšením 430 m. Michal mal čas 1:05 hod. Cyklistickú časť bližšie rozoberie Imro na webe MTBIKER v plánovanej reportáži.


Juraj musel prebehnúť z miesta odovzdávky štafety ku svojmu kajaku, kde absolvoval jazdu kanálom so slalomom v povodných a protiprúdnych bránkach. Na konci trate vybehol z vody, prebehol časomierou a náš čas sa zastavil. Zo 61 tímov sme obsadili celkové 13. miesto. Každý člen tímu zo seba vydal maximum a týmto smerom chalanom ďakujem za pekný športový zážitok.


Organizátori v spolupráci s občianskym združením TO DO LIPTOV, ktoré sme reprezentovali s naším tímom, prispeli na dobrú vec a z každého štartovného putuje čiastka 1 euro spolu so symbolickým šekom nadácii UNICEF na pomoc deťom v núdzi.

Po súťaži čakalo pretekárov občerstvenie v areáli vodných športov a večer začala after party v Dome kultúry v Liptovskom Mikuláši, kde zahrala kapela La3no Cubano a súťažiaci mohli zdieľať spoločné zážitky z celého dňa a spoločensky sa vyžiť.


Myslím, že všetci účastníci aj napriek nepriaznivému počasiu prežili úžasný deň v kruhu kamarátov a odnášajú si množstvo pekných spomienok. Už teraz sa všetci tešíme na ďalší ročník tohto super podujatia. V mene všetkých ďakujem veľmi pekne organizátorom, rovnako aj dobrovoľníkom za čas a energiu pri plánovaní a organizácii týchto unikátnych pretekov.

Zdroj fotografií: Liptov Ride
report_problem Našiel si v texte chybu?
MarekGoluch 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Reportáž: Liptov Ride v ženskom MTHIKER nasadení

Reportáž: Liptov Ride v ženskom MTHIKER nasadení

Legenda hovorí, že Liptov Ride treba zažiť. Poďte sa s nami pozrieť, čo všetko čaká na pretekárov počas tejto kráľovnej v pestrosti disciplín.
Liptov Ride - päť disciplín za jeden deň

Liptov Ride - päť disciplín za jeden deň

Jedinečné štafetové preteky v krásnom prostredí Liptova, ktoré v sebe kombinujú letné a zimné športy? Vitajte na Liptov Ride.
Reportáž: Od Tatier k Dunaju – keď sa z individuálneho behu stane tímový výkon

Reportáž: Od Tatier k Dunaju – keď sa z individuálneho behu stane tímový výkon

Od Tatier k Dunaju je 345 km dlhý štafetový beh. 6 alebo 12-členné tímy pretekajú na trati z Jasnej v Nízkych Tatrách až po Tyršovo nábrežie v Bratislave. Prečo bežcov lákajú tieto odbehnuté kilometre s minimom spánku a pohodlia?
keyboard_arrow_up