Vzhľadom na to že sa dni skracujú a z práce chodím neskoro prestávam mať čas na bike, chcel by som začať aspoň behávať, les mám pod oknom. Nemám s tým ale žiadne skúsenosti, ako začať, načo dávať pozor a pod. Rád si nechám poradiť od skúsenejších bežcov
Chlapi, prvý krát po 10rokoch čo behávam, najmä teda cez zimu, ma začali bolieť šľachy z vonkajšej strany kolien. Začalo to už lete, behom turistiky. Doteraz som nemal najmenší problém, ani pri behoch 20km+, ani pri začiatku "bežeckej sezóny" koncom jesene. Má niekto nejaké skúsenosti, postrehy ?
Podla popisu to technikou nebude. Ja som toto riesil nedavno na lavej nohe s jednym trenerom, ale ja behavam len od jesene do jari a mal som zlu techniku, dychanie aj slabe "ritne" svaly plus som zmenil tenisky. A beriem Kompava Gelo 3. A az ma to tam neboli/nepicha
Chlapi, prvý krát po 10rokoch čo behávam, najmä teda cez zimu, ma začali bolieť šľachy z vonkajšej strany kolien. Začalo to už lete, behom turistiky. Doteraz som nemal najmenší problém, ani pri behoch 20km+, ani pri začiatku "bežeckej sezóny" koncom jesene. Má niekto nejaké skúsenosti, postrehy ?
Ahoj, podľa toho, čo píšeš, by to mohol byt takz. Iliotibiálny syndróm (Bežecké koleno)....samého ma to zacalo boliet a to som dlhé roky hrával futbal, bycikloval, drepoval, posilňovali a podobne... Riešim to u fyzioterapeutky ktorá mi povedala, že to môže byť slabými svalmi... Samozrejme to môže byť výsledok aj iných problémov, úraz, krivá panva, chrbtica... Ťažko sa to určuje...
Napadá mi, či to nemôže byť novými teniskami, ale potom tá turistika vo vysokých garmontoch a rovnaký problém... Každopádne skúsim sa prebehnúť v starých teniskách, či sa niečo udeje
Na to bežecké koleno som aj ja myslel, len mi to neprišlo pravdepodobné, keďže mám už nejkakú zaužívanú rutinu čo sa týka športu, športujem komplexne, žiadné úrazy.
Ďalšia vec je tá, že do včera som mal problém s pravým kolenom a po včerajšej rýchlej prechádzke na kopec už aj druhé...