
Zážitky, inšpirácie, skúsenosti
MTHIKER magazín
Obľúbené kategórie
Najčítanejšie za 30 dní
- Od Slovenska k Poľsku - zimná Veľká Rača bez ľudí
- Ako na skialp: Viazanie - je to všetko len o hmotnosti?
- Jedinečný zážitok z bežkovania - navštív bežkárske trate na Čertovici
- Martinské hole – skitouringový raj pre dobrodruhov
- Test: Deuter Freerider Pro 34+ - skvelý batoh na freeride aj skialpové dobrodružstvá
- Test: Skialpové palice Black Diamond Traverse - čo ponúkajú jednotlivé modely?
- Ako na turistiku: Zorientuj sa vo svete mačiek a vyber si tie správne
- Kláštorská roklina - trasa plná histórie a prírodných krás v Slovenskom raji
- Video: Skialp alebo čo ma naučili roky na lyžiach
- Pozvánka: MTHIKER komunitný výšľap na Žiarsku chatu



Podeľ sa o svoje zážitky a skúsenosti - napíš článok
Vrátil si sa nadšený z nejakého výletu a rád by si sa so svojimi zážitkami a fotkami podelil s ostatnými? Alebo máš zaujímavé skúsenosti, prípadne tipy, ktoré môžu byť užitočné aj ďalším? Tak neváhaj a podeľ sa…
Neváhaj a napíš nám, že si dostal chuť napísať článok. Tému ako aj formu článku určite nezabudni ešte pred písaním skonzultovať s redakciou, čo môže ušetriť prípadné nedorozumenia a Tvoj aj náš čas.
Pár rád, ktoré uľahčia prácu s textom a zvýšia čítanosť článku.
Názov predáva
Aby článok viac zaujal, v mnohých prípadoch ovplyvní už samotný názov. Mal by byť jasný a pútavý a s dôvetkom.
Príklady
- Tip na výlet: Poludnica - najikonickejšie výhľady nielen na Kriváň
- Tip na výlet: Zimné Jánošíkove diery a Malý Rozsutec - Slovenský raj v malom
- Tip na výlet: Žibrid v Súľovských vrchoch - okruh plný prekvapení
- Skúsenosť: Tričko X-BIONIC® EFFEKTOR 4.0 – skvelá voľba nielen na beh
- Gerlaching nielen na Slove(i)nsku a bez bicykla
Pútavý úvod
Maximálne na dva riadky, úvod by mal byť trefný a pútavý. Zobrazuje sa už v náhľade článku, čiže to je prvý text, ktorý čitateľ okrem nadpisu vidí a rozhoduje o tom, či na článok klikne a bude pokračovať v jeho čítaní.
Jadro
Hlavný text je vhodné štruktúrovať podnadpismi, ktoré vystihujú daný odsek. Vďaka nim bude článok prehľadnejší. Doplň do textu link na Stravu (ak ju používaš), alebo ešte lepšie do sekcie “Výjazdy”.
Ak si si pri trase nie úplne istý, či je to legálny chodník a pod, potom spracuj nie úplnú trasu, ale formuluj článok ako predstavenie lokality bez GPX s uvedením zaujímavých miest trasy, kde si si istý, že miesta sú legálne prístupné.
Záver
Nezabudni svoje pocity, dojmy či zážitky zhrnúť v závere aspoň do jedného odstavca. Rovnako je dobré zhodnotiť celkovú túru z hľadiska náročnosti a základných parametrov. Príklad nájdeš na konci článku napr. tu:
Tlstá a Ostrá – netradičná Veľká Fatra
Fotky
Fotky nevkladaj priamo do textu (robíš tým zbytočnú robotu sebe aj nám). Stačí, keď ich očísluješ 01, 02, 03...a do textu doplníš len čísla fotiek, podľa toho, kam ich chceš umiestniť. Tú najzaúmavejšiu pomenuj titulka, pričom musí byť vhodná na panoramatické orezanie (šírka min. 1200 px).
Fotky spolu s so súborom kde je text* nám zazdieľaj cez Google Drive - ”Nastavené na - Ktokoľvek s odkazom + redaktor” (alebo inú úschovňu dát) a pošli nám aj o tom mail na [email protected].
Zhrnutie
Do každého tipu na výlet na záver privávame “Zhrnutie” v nasledujúcich bodoch:
- Názov: Názov kopca / miesta kde smerujem
- Lokalita: pohorie / národný park
- Obmedzenie: kedy NIE JE dostupná táto túra (podľa návštevného poriadku)
- Obtiažnosť: najvyšší / najťažší stupeň je 5 - pocitové odhadnutie pomer km nastúpané výškové metre a technickosť výletu
- Trvanie: priemerné časové rozmedzie výletu
- Parametre: km / výškové metre
- Typ: môže byť okruh, vrchol, dolina, hrebenovka
- Možnosť parkovania/spoje: kde, či je zdarma poprípade ak je platené koľko a pristupnost spojov vlak/ autobus
- Mapka a GPX: najlepšie spárovať s našou sekciou príklad: Sekcia Výjazdy
Reportáž: Na čo sa špecificky zamerať
Veľmi zaujímavým pre čitateľov môžu byť aj rôzne reportáže z pretekov a akcií - napríklad bežeckých, skialpinistických a pod. Aj pri nich platí všetko vyššie spomenuté, ale pripájame k tomu ešte pár tipov:Fotky
- Spraviť telefónom zopár fotografií pred a po štarte. Prípadne o to požiadať svoj doprovod či kamarátov.
- Pohľadať fotky na fóre alebo internete/Facebook/stránke pretekov, aby sme mohli doplniť do reportáže. Osloviť/napísať fotografovi, či to môžeme spraviť a vždy uvádzame jeho meno a odkaz na zdroj fotografií, pripadne na jeho osobné stránky/portfólio/FB.
Uviesť v texte
- Dostupné trasy - dĺžka, prevýšenie
- Počet pretekárov
- Víťazné časy muža/ženy
- Počty pretekárov v jednotlivých trasách, celkovo
- Odkaz na výsledky
- Nesústrediť sa len na samotnú jazdu, ale aj veci okolo toho - opísať zázemie, sprievodný program… Skôr sa zamerať na priebeh celého dňa, nie len samotných pretekov
- Ak sa stane, že náhodou nedokončíš, to nevadí…aj z toho môže byť množstvo zaujímavých zážitkov ;)
*Redakcia si vyhradzuje právo rozhodnúť o (ne)publikácii zaslaného textu.
Ak máte záujem o komerčný článok (predstavenie noviniek značky, prezentácia značky a podobne), prosím pošlite nám mail na [email protected].
Kontakty nájdete v tejto sekcii.